Frågor och Svar | Wiber
  • info@wiber.se
  • 0589-131 00
Frågor och Svar
    E-­post
  • Om jag väljer er tjänst, vad händer med min befintliga E­post?

    oftast så är inte E­posten bunden till bredbandstjänsten, utan byter du bredbandstjänst så kan du behålla din E­post. Men Dubbelkolla alltid detta först med befintligt leverantör av E­posten.

  • Om jag inte kan flytta med min befintliga E­post adress, vad gör jag då?

    Då kan du alltid skaffa en E­post via oss. Kontakta din säljare för mer information.

  • Bredband
  • När jag beställer Bredbandstjänst ifrån er, hur långtid tar det att få det installerat och vad är första steget i installationen?

    När vi har mottagit din beställning så ringer vi upp dig, vanligtvis nästa arbetsdag och bokar en tid för Kostnadsfri mätning, där vi säkerhetsställer att vi kan leverera den tjänst du beställt. Om vi kan nå dig så kan vi koppla upp dig inom några dagar har du bestämt dig för att bli uppkopplad kan vi göra detta i samband med mätningen.

  • Fråga: Vad är det för kostnad?

    Du har en installationskostnads som är lite beroende på vart du bor, men kontakta din säljare så får du reda på det mer exakt, eller har du gjort en intresseanmälan så får du ett kostnadsförslag. Sedan har du en månadskostnad för den tjänsten du har beställt, aktuell prislista finns här: www.wiber.se

  • Om tjänsten inte fungerar som utlovat, har jag rätt till återbetalning?

    För oss är det alltid viktigt med nöjda kunder därför utlovar vi alltid 30­dagars Nöjd­Kund­Garanti och du har rätt till återbetalning av hela installationskostnaden.

  • Support
  • Om tjänsten slutar fungera efter era kontorstider (08.00– 17.00) samt helger och röda dagar, får jag fortfarande support?

    Ja, vi har alltid Jour. Blir det avbrott i nätet så har du alltid någon du kan få tag på via mail, sms eller telefon. Testa alltid att starta om din Antenn och Router innan du fel anmäler, det brukar lösa dom flesta problemen. Vi har 24/7 övervakning av våra kopplingspunkter i nätet.

    Varför Trådlös fiber från oss? Vi finns lokalt, snabb leverans och snabbt på plats vid eventuella problem.
    Support 08.00­-17.00, sedan har vi jour till er som företagskunder 17.00 ­ 08.00 via mail, sms och telefon.